Žáci 6. třídy si během těchto hodin připravili vlastní mikroskopický preparát a pozorovali buňky cibulové slupky. Kromě toho si mohli prohlédnout i trvalé preparáty, které jsou k dispozici v přírodopisném kabinetu. Pomocí tzv. binokulární lupy mohly děti pozorovat různý biologický materiál – lišejník, mech a nerost pyrit. Během zeměpisné vycházky se pak šesťáci poprvé seznámili s buzolou, naučili se určovat světové strany podle kompasu, vyhledávali určité objekty na topografické mapě Hazlova. Osmáci se v rámci zeměpisně-přírodovědné vycházky vydali za Hazlov směrem na Hammer Mühle a za soutokem Hazlovského a Slatinného potoka jsme pokračovali po louce směrem na Ostroh. Pod vrcholem Kozinec jsme se začali vracet zpět do Hazlova. Cestou jsme šli kolem historicky významné kaple z 18. století. Také osmáci si zopakovali práci s kompasem a mapou, cestou několikrát lokalizovali v mapě místo, kde se právě nacházejí. Díky hezké přírodě mohli žáci pozorovat rozlišovací znaky vzrostlých stromů. Porovnávali rozdíly kůry javoru, dubu a buku.
Sedmáci díky špatnému počasí museli také zůstat ve škole. Pozorovali různý biologický materiál binokulární lupou a zopakovali si přípravu mikroskopického preparátu. Nejdříve pozorovali buňky listu mechu měříku a pak si vypreparovali libovolnou část hmyzího těla, např. křídlo, končetinu nebo tykadlo, a to pak opět pozorovali pomocí mikroskopu.
Praktická výuka v podobě vycházek či pozorování je pro žáky mnohem zajímavější, bohužel o její možnosti nás připravila pandemie koronaviru.
Hazlov 119, 35132
Hazlov